Teljes kiőrlésű gabona: Kedvező élettani hatások

Búza magas vérnyomással csírázott, Kapcsolódó cikkeink

Csírázó magvak Szervezetünkből tavaszra fokozatosan kiürültek a tartalékok, fáradékonyabbak lettünk, az immunrendszerünk gyengült.

Miért érdemes minél több csírát fogyasztanunk? Öt népszerű csíra Nógrádi Katalin Mivel minden mag csírája más ízű, más tápanyagban gazdag, érdemes minél többfélét étrendünkbe iktatni.

Testi és lelki egészségünk tökéletesen érzékeli a táplálkozásunkból adódó vitamin- és ásványianyag-hiányt, az időjárás szeszélyességét, a tavaszra jellemző vírusok támadását. A hiánypótlásra az egyik legkiválóbb alapanyag a csíráztatott mag.

Csíráztató tálak és csíráztatni való magvak

Egyszerűsége, olcsósága, természetessége, kiváló enzimöszszetétele mind-mind a fogyasztása mellett szól. A csírázott növény az egyik legősibb étel, amit igazol, hogy a csírázó magot a régiek is nagy becsben tartották.

A történelmi adatokból kitűnik, hogy minden korszak jelentős civilizációja fogyasztotta a csíráztatott növényeket. A csíra a magba zárt új élet lehetőségét hordozza.

Miért érdemes minél több csírát fogyasztanunk? Öt népszerű csíra

A mag a kedvező körülményekre vár, hogy kisarjadjon, és majd a csírázás folyamatában aktivizálódjanak a benne rejlő kincsek. A csírázó mag fontos ásványi anyagok, nyomelemek tucatjait tartalmazza, illetve fehérjéket, zsírokat, ez utóbbiak közül telítetlen zsírsavakat linol- linolénsavvalamint könnyen emészthető szénhidrátokat is, amelyek a csírák édeskés ízét adják.

búza magas vérnyomással csírázott a magas vérnyomás video kezelése gyógyszerek nélkül

Fehérjéi esszenciális — a szervezetünk által elő nem állítható — aminosavakban gazdagok. A vitaminok közül szinte az egész B-vitamin-csoport jelen van, tovább a C- D- E-vitamin is megtalálható benne. A csírázás harmadik- negyedik napján a csíra vitamintartalma ugrásszerűen megnövekszik, emiatt ilyenkor ajánlatos megenni.

A fehér liszt kontra teljes kiőrlésű gabona

A felsoroltak mellett a csírázás során felszaporodó enzimek aktivitása a legnagyobb. Ezek segítik, gyorsítják az apró növény növekedéséhez szükséges biokémiai folyamatokat. Az enzimek segítségével az összetett szénhidrátok egyszerű szénhidrátokra, a fehérjék aminosavakra, a zsírok nagyrészt zsírsavakra bomlanak.

Az ásványi anyagok a szervezet által jobban hasznosítható, elsősorban vízben oldható ásványi sókká alakulnak, gazdaggá válnak kalciumban, búza magas vérnyomással csírázott, foszforban, klórban, káliumban, nátriumban. A felszívódásra kész tápanyagok kevésbé veszik igénybe az emésztőrendszert, ezért tehermentesítik azt. A legfontosabb szabály, hogy csak étkezés céljára árusított magvakat csíráztassunk.

Szántóföldi növények vetőmagtermesztése és kereskedelme

Vegyszerrel kezelt csávázott vetőmagok csíráztatása étkezésre szigorúan tilos! A kiválasztott magvakat folyó víz alatt leöblítjük, majd 12 órára beáztatjuk. Ezután leöntjük róluk a vizet, és a csíráztató tálba tesszük őket. Az edény méretének megválasztásakor vegyük figyelembe, hogy a csírák a magok eredeti térfogatának ötszörösére növekednek.

Az edényt fényre — de nem tűző napra — állítjuk, majd az apró növényeket naponta kétszer langyos vízzel leöblítjük.

Termesztés: Vegyünk egy csíráztató tálcát vagy virágládát és töltsük meg félig földdel. Szórjunk rá bőségesen borsó magot, majd takarjuk be vékonyan földdel és locsoljuk meg. Ne öntözzük túl, csak nyirkos legyen a föld a későbbiekben is!

Figyeljünk arra, hogy a csírák ne álljanak vízben, mert rothadásnak indulhatnak. A csírákat az alábbiak szerint csoportosítjuk: — gabonafélék árpa, búza, rozs stb. Búzacsíra: sok A- és C-vitamint, a mikroelemek közül kalciumot, magnéziumot, foszfort, nátriumot, káliumot, vasat, ként, kobaltot és cinket tartalmaz.

Keress receptre vagy hozzávalóra Együnk csírát! Egy tenyérnyi csíragubanc elég mókás látvány, ám fontos és praktikus vitaminforrás, ráadásul finom is. A csírák ugyanis jóval több telítetlen zsírsavat, ballasztanyagot, vitaminokat és ásványi anyagokat tartalmaznak, mint maguk a zöldségek. Kevés zsír, kevés kalória — rengeteg vitamin és nyomelem A zsenge hajtásokban szénhidrátot és zsírt alig találunk, ugyanis a zöldség- illetve a gabonamagvak csírázás közben maguk is sok szénhidrátot és zsírt használnak fel, így ezeket a tápanyagokat a magnövény feldolgozza, a keményítőt pedig jórészt glükózzá és gyümölcscukorrá alakítja.

Gátolja a rákos sejtek életben maradását, tisztítja a májat, segíti az emésztést, erősíti az idegrendszert, valamint gyulladásgátló, baktériumölő hatású. Az ismertebb búzaféléről tudni kell, hogy kipréselt leve hűtve sem tárolható, mert nagy enzim- és fehérjetartalma miatt az alkotórészek gyorsan elbomlanak.

búza magas vérnyomással csírázott hipertónia fórum kezelése

Csak frissen és éhgyomorra iható! Babfélék, borsó és lencse csírája: jellemző vitaminjai az A- C- B-komplex- és E- ezeken kívül vasat, kalciumot és foszfort tartalmaz jelentős mennyiségben.

búza magas vérnyomással csírázott hét tinktúra a magas vérnyomás ellen

Inzulinszabályozó vegyületeket is találunk benne. Brokkolicsíra: vegyületeiben a legerősebb zöldségfélék közé tartozik, nagy mennyiségben tartalmaz vitaminokat, enzimeket és ásványi anyagokat.

  1. Miért érdemes minél több csírát fogyasztanunk? Öt népszerű csíra
  2. Milyen helyzetben aludjon magas vérnyomás esetén
  3. A nyak magas vérnyomású edényei

Lucernacsíra: vitaminjai: A- C- B- B, D- és E-vitamin, ásványi anyagai: vas, foszfor, kalcium, mangán és kálium. Szaponintartalma feloldja a koleszterinlerakódásokat az erek faláról, így segíthet érszűkület esetén.

László tapasztalatai a magas vérnyomással

Nagy mangántartalma képes csökkenteni a vércukorszintet. Mungóbabcsíra: jó minőségű fehérje- vas- kálium- C-vitamin- búza magas vérnyomással csírázott. Felhasználható levesekhez, zöldséglevekhez, keleti ételekhez, salátákhoz, szendvicsekhez, csírapástétomként.

Ez az ár tartalmazza a nagy súly miatti szállítási többletköltséget.

Mustárcsíra: serkentő, stimuláló hatású, élettani hatása hasonló a retekcsíráéhoz. Napraforgócsíra: C- D- E- A- és több B-vitaminban, valamint foszforban, kalciumban, vasban, fluorban, cinkben, káliumban, jódban, magnéziumban, mangánban és rézben gazdag.

búza magas vérnyomással csírázott szív hipertónia gyógynövény

Nagy rosttartalma táplálja az egészséges fejmasszázs hipertónia videó órát, segíti a bélmozgást.

Retekcsíra: természetes antibiotikum, elsősorban a búza magas vérnyomással csírázott és a nyálkahártya tisztítójaként tartja számon a népi gyógyászat, valamint hatásos vizelethajtóként is. Kis mennyiségben étvágygerjesztő hatású. Repcecsíra: nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 és omega-6 zsírsavakat, amelyeknek az erek védelmében van jelentős szerepük.

Csíra kisokos – melyiket milyen betegség ellen együk?

Vöröshagymacsíra: olyan tápanyagokat tartalmaz, amelyek támogatják az alapvető sejtnövekedést, természetes antibiotikum, nyálkaoldó, allicintartalmának köszönhetően kedvezően hat a közönséges náthára, nyálkaürítésre készteti a tüdőt. Csökkenti a vérzsírszintet, a magas vérnyomást, elősegíti figyelem, fogyókúrázók! Vírus- baktérium- gombaölő hatásáért nagyon szerethető. A nyersen fogyasztott csírák egészségmegőrző hatása a legnagyobb, hiszen főzéskor a hő hatására károsodnak a vitaminok, illetve az emésztést segítő értékes enzimek.

Ezek is érdekelhetnek

A csíranövényeket bármilyen nyers salátába beleszórhatjuk, müzlibe keverhetjük. A csírák zöld része felaprítva vajas kenyérre, vagy kefirbe, levesbe és főzelékekbe szórható. Darálás után különféle módokon — fokhagymával, tengeri sóval, olívaolajjal — ízesíthetjük, belekeverhetjük túróba, sajtkrémbe, így többféle krémet is készíthetünk.